top of page

Smaržu pozitīvā ietekme ir vēsturiski pārbaudīta un zinātniskajos pētījumos apstiprināta


Smaržu pozitīvā ietekme

Smaržu mārketings jau daudzus gadsimtus darbojas roku rokā ar tirdzniecību.


Jau pirms vairākiem tūkstošiem gadu bija zināms par smaržu ietekmi uz cilvēka noskaņojumu un uzvedību. Vīraks, augu eļļas, bet vēlāk arī smaržas tika izmantotas dažādu rituālu laikā. Izmantojot smaržas, tika veidots sanākušo noskaņojums un nemanāmi veicināti labvēlīgi lēmumi. Ļoti sens un mums zināms smaržu mārketinga piemērs – baznīcās izmantotais vīraks. Tā aromāts stipri ietekmēja ticīgos jau no kristietības sākuma. Ar smaržu palīdzību cilvēkos varēja izraisīt vēlamās reakcijas – nožēlu, bailes, cieņu, sajūsmu vai prieku.

Dažādas garšvielas, eļļas, garšaugi un citas aromātiskas preces vilināja pircējus tirgos un mazos veikaliņos. Tās bija reklāmas smaržas, kuras gudri tirgotāji izmantoja, lai iegūtu vēlamo rezultātu. Mūsdienās ir veikts ne viens vien zinātniskais pētījums, kas apstiprina pircēja uzvedības izmaiņas, ja telpā tiek izplatīta konkrēta smarža. Tika konstatēts, ka, radot patīkamu atmosfēru, pircējs veikalā pavada ilgāku laiku, tā interese par piedāvātajām precēm pastiprinās un, attiecīgi, palielinās pārdošanas apjomi. Mūsdienu tehnoloģijas sniedz iespēju radīt nepieciešamo atmosfēru, izvēloties smaržu kombinēšanas veidu, smaržu izplatīšanas intensitāti un raksturu. Šādi no smaržām mārketingā var gūt visdažādāko labumu.






bottom of page