top of page

Kāpēc uzņēmējdarbībai ir svarīgs un noderīgs smaržu mārketings?


Uzņēmējdarbībai ir svarīgs un noderīgs smaržu mārketings
Pētījumos ir pierādīts, ka 100 % lēmumu tiek pieņemti, pamatojoties uz emocijām.

Pat visracionālāko un uz aprēķina balstīto lēmumu ietekmē emocionālās vajadzības. Kāpēc? Jo, piemēram, ļoti nozīmīgs finansiāls darījums nodrošina abpusēju apmierinātību vai arī vilšanos. Ja zemapziņā būs kaut mazākās šaubas par partneri vai tā sniegtajiem pakalpojumiem, piedāvātās preces uzticamību, ļoti iespējams, ka klients neapzināti meklēs būtiskus argumentus, lai pārtrauktu sarunas un iepirkšanos.


​​

Tieši tāpat tas notiek jebkur citur, pat pērkot sviestmaizi ātrās ēdināšanās uzņēmumā. Ja zemapziņa fiksēs jelkādu nepatīkamu smaržu vai tēlu, automātiski tiks pieņemts lēmums nepirkt, jo nav drošas pārliecības.


​​

Vajadzība pēc drošības un patīkamām emocijām nosaka lielāko daļu izvēļu, tāpēc smaržu mārketinga mērķis ir nodrošināt tieši šīs izjūtas.

​​

Var izšķirt šādus smaržu mārketinga būtiskākos aspektus:

  • Smaržas pozitīvi ietekmē klienta uzvedību un psiholoģisko tonusu;

  • Aromāti veido pozitīvu apkalpojošā personāla noskaņojumu un telpas kopējo emocionālo fonu;

  • Patīkama smarža palielina gan pārdošanas apjomus, gan lojālo klientu skaitu;

  • Aromātu izraisītās tīrības un drošības asociācijas paspilgtina labu uzņēmuma tēlu.

Šie ir vieni no galvenajiem faktoriem, kas ir būtiski Jūsu uzņēmējdarbībai. Sarakstu varēsiet turpināt, praktiski izvērtējot smaržu mārketinga sniegtos labumus.

bottom of page