
Smaržu mārketings – ar zinātniskiem pētījumiem pamatota metodika

Profesionāls smaržu mārketings rada papildus vērtību veikalu, uzņēmumu un dažādu organizāciju klientiem un apmeklētājiem
Vai zinājāt, ka cilvēku reakciju uz smaržām prāts absolūti nekontrolē?
Konkrētas smadzeņu daļas, limbiskās sistēmas, kas ir atbildīga par fizioloģiskajām un psiholoģiskajām reakcijām, dēļ uz smaržām mēs reaģējam automātiski.
Tāpēc bieži pat nespējam paskaidrot, kāpēc vienas smaržas mums patīk, savukārt citas – nē.
Taču ir arī universālas smaržas, kuras patīk lielākajai daļai cilvēku un kuras uzlabo garastāvokli un ietekmē uzvedību.
Smaržu ietekme – vēstures pārbaudīta un zinātniskajos pētījumos apstiprināta
Smaržu mārketings jau daudzus gadsimtus darbojas roku rokā ar tirdzniecību. Jau pirms vairākiem tūkstošiem gadu bija zināms par smaržu ietekmi uz cilvēka noskaņojumu un uzvedību. Vīraks, augu eļļas, bet vēlāk arī smaržas tika izmantotas dažādu rituālu laikā. Izmantojot smaržas, tika veidots sanākušo noskaņojums un nemanāmi veicināti labvēlīgi lēmumi.
Ļoti sens un mums zināms smaržu mārketinga piemērs – baznīcās izmantotais vīraks.
Tā aromāts ļoti ietekmēja ticīgos jau no kristietības sākuma. Ar smaržu palīdzību cilvēkos varēja izraisīt vēlamās reakcijas – nožēlu, bailes, cieņu vai prieku.
Dažādas garšvielas, eļļas, garšaugi un citas aromātiskas preces vilināja pircējus tirgos un mazos veikaliņos. Tās bija reklāmas smaržas, kuras gudri tirgotāji izmantoja, lai iegūtu vēlamo rezultātu.
Mūsdienās ir veikts ne viens vien zinātniskais pētījums, kas apstiprina pircēja uzvedības izmaiņas, ja telpā tiek izplatīta konkrēta smarža. Tika konstatēts, ka, radot patīkamu atmosfēru, pircējs veikalā pavada ilgāku laiku, tā interese par precēm pastiprinās un palielinās pārdošanas apjomi.
Mūsdienu tehnoloģijas sniedz iespēju radīt nepieciešamo atmosfēru, izvēloties smaržu maisījuma veidu, smaržu izplatīšanas intensitāti un laiku.noskaņojums. Šādi no mārketinga smaržas var gūt dažādu labumu.